سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره خرده بار یا گروپاژ در حمل و نقل بین المللی بدانیم

خرده بار

 

همچنین لازم به ذکر است در حمل و نقل بین المللی منظور از خرده بار، مرسولاتی است که به دلیل حجم یا وزن پایین در حمل و نقل بین المللی، ارسال آنها با یک تریلی یا کانتینر به صرفه نیست. گروپاژ یا حمل و نقل بین المللی مشترک بار بدین معنی است که اگر مقدار حجم کالا کمتر از مقدار فضای یک کانتینر باشد، بهتر است کالای وارد شده با کالای دیگران به صورت مشترک در یک کانتینر جهت حمل و نقل بین المللی قرار بگیرد، زیرا هزینه حمل و نقل بین المللی را پایین می‌آورد اما زمان حمل و نقل بین المللی بیشتر می‌شود. به این اقدام اصطلاحا گروپاژ می‌گویند.

باید بدانیم که حمل و نقل بین المللی خرده بار نیز قواعد خودش را دارد. در حمل و نقل بین المللی گروپاژ، حمل بسیاری از کالاهایی که نیاز به استاندارد اجباری دارند و بصورت خرده بار می‌باشند، با کالاهایی مثل قطعات الکترونیک و یا هر کالایی که نیاز به استاندارد و یا مجوز ندارند کار بسیار اشتباهی است. چرا که این امر باعث می‌شود بار تا زمان اخذ مجوز کالاهای نیازمند استاندارد در گمرک مانده و اجازه ترخیص به آن داده نشود و زمان زیادی را برای رسیدن بار از دست برود. 

آدرس وب سایت رسمی شرکت پی اس پی اکسپرس www.psp.express

بارهایی که به صورت گروپاژ حمل و نقل بین المللی می‌شوند:

بارهای نمایشگاهی بین دو کشور

اخذ نمونه کالاهای تجاری از شرکت های مختلف

خرید با حجم کم

خرید از سایت های حراجی و هر سایتی در دنیا برای مصارف شخصی

جلوگیری از آسیب حمل و نقل بین المللی گروپاژ

حمل و نقل بین المللی گروپاژ یک راه عالی برای کاهش هزینه ها در حمل و نقل بین المللی است اما برخی اقدامات احتیاطی لازم است تا اطمینان حاصل شود که کالاهای شما در حین حمل و نقل بین المللی آسیب نمی‌بینند. با چند راهنمایی و ترفند می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هر گام ممکن را برای جلوگیری از آسیب رساندن به کالاهای خود انجام داده‌اید.

حمل و نقل بین المللی گروهی چه هست

حمل و نقل بین المللی گروهی دقیقا زمانی استفاده می شود که بار شما به اندازه یک کانتینر کامل نباشد. بارگیری محصولات شما (به اشتراک گذاری) با کالاهای دیگر افراد / کسب و کارها جهت حمل و نقل بین المللی انجام می‌شود. این هزینه منجر به صرفه جویی برای استفاده از گزینه های حمل و نقل بین المللی موثر‌تر است و یک راه بسیار سازگار با محیط زیست می باشد.

البته ممکن است کالای شما مدت زمانی را که به تنهایی حمل و نقل بین المللی می‌شوند را نداشته باشند و شما نمی توانید بسته بندی هایی را که سایر شرکت ها در این زمینه استفاده می‌کنند کنترل کنید، اما می‌توانید با چند مرحله ساده از آسیب دیدن کالاهای خود در حمل و نقل بین المللی جلوگیری نمایید.

باید از بسته بندی حمل و نقل بین المللی مناسب استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌‌های کاهش خطر برای کالاهای شما، استفاده از بسته بندی در حمل و نقل بین المللی است که از کالاهای شما محافظت می‌کند. در مورد نگرانی‌های حمل و نقل بین المللی گروهی، قوانینی برای چگونگی بسته بندی مناسب کالاها وجود دارد. برخی از گزینه های بسته بندی عبارتند از:

جعبه های مقوایی

پالت پلاستیکی

بسته بندی کوچک

جعبه هایی که بزرگ تر از کالاهای شما هستند

جعبه های مقوایی بنا به دلایلی مناسب نیستند. آنها برای محیط زیست مضر می باشند. به اندازه کافی بادوام نیستند تا بتوانند وزن ها و فشارها را تحمل کنند و همچنین در تماس با رطوبت مقاوم و مناسب نمی باشند. اما یک مورد وجود دارد که می‌توانید از این نوع بسته بندی در  استفاده کنید که در ذیل به آن ها اشاره می شود.

پالت های پلاستیکی به مراتب مقاومت بیشتری نسبت به مقوایی ها دارند. اما هنوز با یک گزینه ایده آل در بسته بندی استاندارد فاصله دارند. یکی از دلایل آن حرکت بسته بندی های پلاستیکی است که می تواند منجر به آسیب رساندن به کالا شود. همچنین پلاستیک نیز به راحتی تحت وزن قابل توجهی شکسته می شود.

بسته بندی کوچک ممکن است به عنوان یک راه حل ارزان قیمت برای کالاهای پالتیزه پیشنهاد شود، اما بسته بندی کوچک، هیچ گونه امنیتی را در برابر ورود غیرمجاز و دستکاری محصول فراهم نمی‌کند. تولید بسیار کمی از  این بسته بندی به دلیل آن است که مواد آن قابل استفاده مجدد نیستند. لازم به ذکر است که این مواد برای محیط زیست نیز مضر می باشند.

بهترین گزینه چیست؟ پالت چوبی! چنین وسیله ساده‌ای برای ایمنی استفاده از کالاهای شما، یکی از مؤثرترین و انعطاف پذیر ترین راه های حمل و نقل بین المللی است.

چرا پالت های چوبی؟

در نظر بگیرید پالت چوبی، بر خلاف همتایان پلاستیکی آن، با دوام است. آنها مانند پالت های پلاستیکی به سمت پایین حرکت نمی‌کنند، کالا را با تحمل وزن و شرایط مناسب حمل می‌کنند. آنها به طور کامل قابل بازیافت و قابل استفاده مجدد هستند و در حقیقت مشکلات کمتری برای محیط زیست ایجاد می‌کنند. پالت ها از سال های 1940 به بعد هم به عنوان بسته بندی مناسب در حمل و نقل بین المللی استفاده می‌شوند که عمدتا جایگزین جعبه‌های مقوایی هستند و بطور نسبتا راحت می‌توان آنها را انبار و فضای کمی را اشغال کرد.

کانتینر (مشترک) (GPG)

این مدل یکی از انواع حمل و نقل بین المللی است که کالاهای شما بسته به کالا و کالاهای دیگر در یک کشور یا مقصد قرار می‌گیرند و به یک کاتینر می‌روند. مزیت یک کانتینر اشتراکی هزینه‌ی آن است که فقط برای فضای مورد نظر خود پرداخت می‌کنید. برای مثال، اگر کالاهای شما 15? از فضا را اشغال می‌کند، فقط 15? از هزینه را پرداخت می‌کنید و باید در نظر بگیرید که با صرفه جویی در پول، شما باید در زمان تحویل کالای خود صبور باشید، زیرا حمل و نقل کالاها وابسته به تلفیق تعدادی از قطعات برای پر کردن کانتینر است.

LCL ترخیص کالا از گمرک

همچنین هزینه های ترخیص می‌تواند شامل ضبط گمرکات، پیوند گمرکی، هزینه واردات، مالیات بر فروش و تعرفه های اضافی باشد که به اصل و ماهیت کالا شما بستگی دارد.

به علت فرایندها و تکمیل نادرست اشکال، احتمال تاخیر نیز وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که از کدهای گمرکی مناسب استفاده کرده و آنها را مورد استفاده قرار داده اید. آنها در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا متفاوت هستند و کشورهای آمریکای شمالی از تعداد دیگری از ارقام استفاده می‌کنند.

مزیت گروه بندی چیست؟

1. چند کالا در یک کانتینر. محموله های تلفیقی به طور منظم حمل می‌شوند

2. در کانتینر هیچ فضای ذخیره سازی خالی باقیمانده وجود ندارد، که در غیر این صورت مجبور خواهید بود بابت آن هزینه پرداخت کنید

3. هزینه حمل و نقل بین المللی مشترک است. در نتیجه، شما یک نرخ بهتر دریافت می‌کنید

چرا سیستم گروه بندی استفاده می‌شود؟

شما همیشه مقادیر زیادی از کالاها را برای حمل و نقل بین المللی ندارید، پس در این صورت گروه بندی ممکن است راه حل ایده آل و کم هزینه ترین راه برای تحویل کالای شما باشد.

تفاوت بین حمل و نقل بین المللی کانتینر کامل و حمل و نقل بین المللی کالای گروهی چیست؟

هنگامی که شما در حال برنامه ریزی برای ارسال مقادیر زیادی از اقلام خود به خارج از کشور می‌باشید، چند گزینه برای شما وجود دارد. با این وجود، اهمیت بسیار زیادی دارد تا اطمینان حاصل کنید که بهترین نوع حمل و نقل بین المللی برای نیازهای شما کدام گزینه انتخابی می‌باشد.

اجازه دهید نگاهی به دو نوع مختلف از حمل و نقل بین المللی داشته باشیم:

 1.کانتینر کامل یا فول کانتینر. 2.گروپاژ یا خرده بار.

هر یک از این گزینه‌ها مزایا و معایب مختلفی را دارند. بنابراین بنا به کالا و نیاز شما، گزینه مناسب جهت حمل و نقل بین المللی از سوی شرکت های حمل پیشنهاد می‌شود.

اگر کالایی که برای حمل و نقل بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به یک کانتینر کامل نیاز نداشته باشد، همیشه می‌توانید آنها را از طریق حمل و نقل بین المللی گروهی ارسال کنید. این نوع حمل و نقل بین المللی شامل گروه بندی کالای شما با دیگران است که به یک مقصد مشترک ارسال می‌شوند تا بتوانند یک کانتینر کامل را پر کنند. در نتیجه این روش به خاطر ادغام به عنوان ارزان ترین و کارآمد ترین راه برای حمل و نقل بین المللی کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

از نظر قیمت این نوع حمل و نقل بین المللی بستگی به اندازه و وزن کالای شما دارد. طول، عرض و ارتفاع  و وزن در خرده بار محاسبه و در نظر گرفته می‌شود. این محاسبات توسط یک متخصص حمل و نقل بین المللی انجام خواهد شد که اندازه گیری و وزن کالای شما را تعیین می کند و قیمت را اعلام خواهد کرد.

بعضی از افراد نگران هستند که اگر کالایشان با بسیاری از کالاهای دیگر حمل شود، کالاهای آنها در معرض خطر آسیب قرار می‌گیرند، اما این طور نیست. در فرآیند حمل و نقل بین المللی کارها با دقت زیاد مورد توجه قرار می‌گیرد و شرکت های حمل و نقل بین المللی مراقب هستند که کالاهای شکننده را کنار دیگر کالاها قرار ندهند.

این بدان معناست که شما از یک کاتینر برای حمل و نقل بین المللی کالاهای خود استفاده می‌کنید و کانتینر را با شخص دیگری به اشتراک می‌گذارید.

 گروهی شامل دسته بندی مختلف کالاهایی می‌باشند که فضای یک کانتینر را پر می‌کنند.

Groupage همچنین به عنوان تحکیم حمل و نقل شناخته شده است و ارزان ترین و کارآمد ترین راه برای حمل کالا در سراسر جهان است. بنابراین اگر حمل و نقل بین المللی کالای شما به اندازه کافی برای پر کردن یک کانتینر کامل نیست، از شرکت های حمل و نقل بین المللی بخواهید که آن را از طریق حمل و نقل بین المللی گروهی ارسال کنند.

تفاوت بین گروه بندی و حمل و نقل بین المللی گروپاژ یا تلفیقی چیست؟

حمل و نقل بین المللی گروپاژ توسط وسیله نقلیه ای حمل می‌شود که "کالا" را از تولیدکنندگان یا فروشندگان مختلف در کشورهای متفاوت جمع آوری می‌کند.

از معایب حمل و نقل بین المللی تلفیقی می‌توان به مدت زمان طولانی تر تحویل، اشاره کرد.

با در کنار هم قرار دادن کالاهای تلفیقی، یک رسید صادر می‌شود و خود شرکت حمل و نقل بین المللی به عنوان صاحب کل کالاها اعلام می‌شود و بدین صورت شرکت حمل و نقل بین المللی کالاها، فقط یک بارنامه جهت فوروارد صادر می‌نماید.